معاون وزیر صمت در سفر به کرمان از روند تولید  در ارگ جدید بم بازدید کرد

معاون وزیر صمت در سفر به کرمان از روند تولید در ارگ جدید بم بازدید کرد

 

 

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در برنامه های سفر به استان کرمان با حضور در شهرستان بم ازخطوط تولید ۶ واحد خودرو و قطعه‌سازی ارگ جدید بازدید و در جریان آخرین وضعیت تولید در ارگ جدید قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان حمایت ؛ دکتر حسین فرهید زا ده امروز چهارشنبه اول آذرماه به همراه دکتر موسوی معاون بازرسی و نظارت بر کالاهای سرمایه ای و برخی از مدیران ستادی سازمان حمایت به شهرستان بم سفر کرد. 

حسین فرهیدزاده پس از نشست مقدماتی با حضور مدیر عامل صنایع تولید خودروسازی کرمان و مدیران سازمان صنعت ، معدن و تجارت شمال و منطقه ارگ جدید و مدیران شهرستانی از صنایع خودروسازی این منطقه ویژه اقتصادی با هدف بررسی مشکلات و ارائه راهکارها بازدید کرد. 

رییس سازمان حمایت از خودروسازی های استان کرمان به شرح ذیل بازدید بعمل آورده است:

 

“کرمان‌موتور” با ظرفیت تولید سالانه ۴۸ هزار دستگاه خودروی سواری و وانت‌بار از سال ۷۸ فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر با توجه به تحریم و انتقال ارز دچار مشکلاتی در تامین مواد اولیه و عدم صدور مجوز پیش‌فروش خودرو است.

” قوای محرکه کرمان موتور ” این مجموعه با ظرفیت سالانه ۵۰ هزار قطعه موتور، گیربکس و اکسل خودرو از سال ۱۳۸۰ فعالیت می‌کند، ۲۵۰ نفر اشتفال مستقیم دارد و سال گذشته بیش از ۳۲ هزار و ۵۰۰ قطعه تولید داشته است.

“شرکت خودروسازان بم ” یکی دیگر از زیرمجموعه‌های صنایع خودروسازی کرمان به شمار می‌آید که در سال ۱۳۸۱ در ارگ جدید بم تاسیس شد. این شرکت نخستین بخش خصوصی در کشور است که از سال ۱۳۸۲ همکاری مشترک با یک شرکت خودروساز معتبر جهانی را آغاز نموده است. 

“شرکت نخل ارگ کریمان ” نیز توسط معاون وزیر صمت مورد بازدید قرار گرفت. 

این مجموعه سومین خط پرس ضربه ای سنگین در کشور با قابلیت تولید کلیه قطعات بدنه خودروهای موجود در کارخانجات ارگ جدید است. 

“شرکت مدیران خودرو ” دیگر واحد تولیدی مورد بازدید معاون وزیر صمت در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم بود.

این مجموعه از دیگر واحدهای تولیدی صنعت حمل و نقل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم است که بمنظور ارائه خدمات پس از فروش خودروهای تولیدی، تاسیس و با انجام اقدامات زیربنایی زمینه ارائه خدمات پس از فروش مناسب را در راستای چشم انداز و ماموریت های خود با محوریت خلق ارزش های برتر برای گروه مشتریان فراهم نموده است. 

“شرکت پرس چاپ ” نیز توسط حسین فرهیدزاده رییس سازمان حمایت مورد بازدید قرار گرفت .

لازم بذکر است ؛ منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در استان کرمان یک منطقه ویژه اقتصادی تخصصی در زمینه صنایع خودروسازی است که کارخانه‌های فعال و پویایی در منطقه در زمینه خودروسازی دارد و در شرایط اعمال تحریم‌ها، بخش بزرگى از نیازهاى بازار کشور را تامین می‌کنند.

 

منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در زمینه صنایع خودروسازی، قطعه سازی و صنایع وابسته به آن در کشور به عنوان یک منطقه ویژه اقتصادی تخصصی در زمینه خودروسازی مطرح است و در حال حاضر چندین مدل از خودرو‌های تولیدی در کشور توسط شرکت‌های حاضر در این منطقه ساخته می‌شود.